tisdag 23 november 2010

I lördags tappade jag min plånbok och har väll varit bitterbaba sen dess. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag har förlorat mitt visakort, mitt u-bahnkort jag nyss köpt för 72 jävla euro, ca 50€ i kontanter, massa andra kort, min fina plånbok och dessutom pin och puk koden till min mobil, som jag inte kan sätta på nu.
Så vad fan gör man i ett kallt och regnigt Berlin, ensam och utan pengar eller mobi? Jag har ingen aning, men inte så stor lust heller...
Det här suger iaf just nu. Men på lördag kommer som tur är mamma med mitt nya kort, varma kläder och sällskap. Förhoppningsvis lagar hon lite god mat till oss också. För ska jag vara ärlig suger det ännu mer att behöva laga mat när allt man gör blir äckligt. (Varför köpte jag ens tonfisk? Väldigt tacksam att jag har nånting överhuvudtaget hemma nu iof...)
Men det är flera dagar till lördag! Och min kurs börjar alldeles för tidigt på morgonen och är alldeles för tråkig, behöver mer av en utmaning!
Vad ska jag göra???



Lite bilder från förra veckan:

Förra söndagen var det minst 15 grader varmt!



Gick en promenad i tisdags med en av dom jag bor med och det finns tydligen typ ett slott runt hörnet



Vampire Weekend i torsdags!!!

Vampire Weekend!

Frankfurter Tor

Jag och Ronja var på Humanarunda i lördags, innan jag tappade plånboken alltså...

Ikea-kassar som "kundkorgar"?


Ikväll ska jag förhoppningsvis se Seabear, om det nu överhuvudtaget är möjligt att göra någonting alls utan pengar och mobil...
Vi får se, annars kan ja ju alltid städa, superkul.

3 kommentarer:

  1. Prommenera och fota är gratisnöjen :)

    SvaraRadera
  2. Bra tips ovan!
    Kommer med varma kläder o massa mattips!

    SvaraRadera
  3. åh va mkt konserter du ser ju!!! aviiis

    SvaraRadera