måndag 4 april 2011

Aprilväder

I helgen var det sommar här! Det var till och med alldeles för varmt för mig i går. Jag satt på en filt i Mauerpark (eller Lammköttsparken då) i bara klänning, svettades, tittade på folk och lyckades till och med få färg! 
Helt underbart faktiskt.

Det var överhuvudtaget en ovanligt bra helg, började med avslutningslunch med klassen i fredags. Då läraren dessutom sa att jag kan komma på lektionerna även fast jag inte anmält mig och betalat!(eftersom jag inte kan gå klart hela) Känns lite konstigt men jag kommer i alla fall gå i morgon, sen får vi se.
På kvällen gick jag ut med Senta och Ute och dansade, dagen efter bjöd Ute på tysk mat och sen satt vi i parken och åt glass. På lördagkvällen träffade jag min klass igen, vi satt vid floden och det va varmt även fast det va kväll och sen gick vi till en klubb och dansade till discohits, med lärarna, ryska tanterna och allt! Haha...
 Önskar att jag kunde lägga upp lite bilder från det nu men jag har så himla mycket bilder från senaste tiden och dessutom konstiga tvångstankar som gör att jag måste lägga upp bilderna i kronologisk ordning så det kommer nog tyvärr ta ett tag.
Däremot kan jag bjuda på några gamla bilder från februari:

En kväll när vi va hemma hos Senta och drack lite vin innan vi gick ut

Senta

Jamie och Fine
 En gång i februari när vi inte hade skola på flera dagar gjorde jag något som jag länge har tänkt att jag ville prova på. Jag bjöd in en soffsurfare, från CouchSurfing. En tjugoåring från Luxemburg, kunde ju inte alls vara farlig resonerade jag, och det va han ju inte heller, ganska tråkig dock... Men vi var på flera museum och tittade på andra roliga grejer.

Det var svinkallt och jag hade orange hår och tydligen påssjukan




Så blev vi ju intervjuade för tv också... Har missat programmet dock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar