tisdag 29 mars 2011

........

Jag har blivit så himla blödig på senaste tiden, antagligen har jag väll blivit gammal eller så har jag helt enkelt bara för mycket tid att tänka. Har så mycket fritid här att jag inte ens har nåt att fylla den med, det känns så himla dumt av mig för jag vet ju att det är det enda man längtar efter när man jobbar. Och snart börjar jag jobba heltid igen, min gamla chef på förskolan jag jobbade på förra året hörde av sig förra helgen och frågade om jag ville jobba i maj, juni och augusti. Det var ett alltför passande erbjudande för att jag skulle kunna tacka nej. Jag är för det första helt pank, och hur ofta får man erbjudande om ett heltidsjobb med fast månadslön bara sådär? Dessutom är jag ganska trött på att plugga tyska med en massa ägg som inte lär sig någonting, och sist men inte minst saknar jag Stockholm!
Berlin finns ju alltid kvar, åker absolut tillbaka så fort som möjligt, då helst med en plan...

Jag har bara två dagar kvar på tyskakursen och i morgon är det slutprov. Jag trodde att jag skulle skana min klass men efter dagens lektion är jag inte längre säker, stör mig så himla mycket på alla som inte lyssnar och bara pratar spanska/ryska. Började prata svenska med mig själv idag men det var inte så kul. Vi har två sura ryska kvinnor som alltid skriker rakt ut, även om någon annan har ordet, istället för att lyssna pratar dom hellre ryska med varandra också.
Var på så himla dåligt humör efter skolan i dag så jag bestämde mig för att åka till Ikea och köpa Polly!
Alltså Ikea... Dom har så himla mysig rekvisita här! Massa svenska böcker och bilder från Stockholm, så himla fint. Jag är väll lite konstig men det kändes ganska mysigt att sitta i en soffa och bläddra i en stor bok som hette "Människans Historia". Väldigt konstiga böcker hade dom i och för sig, måste antagligen ha hittat ett lager med böcker som ingen någonsin velat köpa.


Förresten är det väldigt mycket vår här! Ha! hörde allt att det snöade i Stockholm idag, och då kändes allt plötsligt så himla mycket bättre.
Våren kräver också en ny spellista:
Frühling

2 kommentarer:

  1. Anda till Ikea för Polly---? Men det lät som om du fick en bra upplevelse där också+Polly

    SvaraRadera
  2. Ja, asså det är ju närmare än att åka till Sverige iaf. Och nånannanstans än ikea har jag inte sett det här. Men ååååh vad gott. Absoluta favoritgodiset. Sitter och äter nu, tyvärr väldigt beroendeframkallande

    SvaraRadera